Flakvierling
Hozzászólások száma : 21 Csatlakozás ideje : 2011. Sep. 14.
| Tárgy: Wartburg Sport Pént. Márc. 02, 2012 7:23 am | |
| Sport Wartburg. Anno nagyon sokan álmodoztak hasonló autóról, de csak keveseknek adatott meg hogy igazából egy ilyen csoda volánja mögé üljenek. nekem sem adatott meg, viszont legalább elkészíthettem egynek a részletezett modelljét. Egy átfestésnek indult a dolog, de mivel én olyat nem szívesen vállalok (a lényeg hogy fantázia, kihívás legyen benne!), átcsapott a dolog vad részletezésbe. Ha már egy nyitott autóról van szó, akkor miért ne legyen levéve a tető? Ha viszont le van véve nagyon sok dolog látható. Ezért nagyon sok dolog átalakításért kiáltott a beltérben. Kezdetnek a pedálsor, ami alapból egy fröccsöntött kiemelkedés volt a padlón. Elkészítettem külön mind a három pedált, melyek mostmár a "szárukon" lógva teszik élethűbbé a belteret. De ha kicsit feljebb emeljük tekintetünket a beltérben, ott a szörnyűség: a műszerfal műszerek nélkül. Szétvágtam a műszerfalat, újból elkészítettem az első részét, az óráknak való lyukakkal, és a kettő közé üveget tettem, ami alá a mutatók kerültek. Így olyan a műszerek kinézete mintha igaziak lennének (pl fény esetén szépen becsillan rajtuk az üveg). A szélvédő is nagyon árva lett volna egymagában, így kapott két kézzel készült napellenzőt, előtte persze az eredetit eltüntettem. Eredetileg átlátszó zöld napellenzőt akartam, de mivel ez ezen a típuson nem volt jellemző, maradt az itt látható, újabb fajta típus. A tető eltávolításával még egy probléma akadt: megmaradt az "árok", amibe az illeszkedik. Mondanom sem kell, hogy az igazi autón ilyen nem volt, hanem egy krómozott léc futott körbe, amire fel lehetett erősíteni a tetőt. Így aztán tömítettem - csiszoltam - alapozóztam - csiszoltam és végre elkészült a kasztni (egy-két "gyári" festési hibát, lepattogzást is kijavítottam előtte). Szép piros színt kapott, majd újra imitáltam rajta a krómozott részeket. A beltér is teljes festést kapott, a rádió alatt lévő (a modellen egybeöntött) gombsort előtte szépen különválasztottam. A hűtőrácsot is részleteztem és a kipufogót kifúrtam. Az alváz is festést kapott, végül pedig elhelyeztem az autón a Wartburg emblémákat. A munka végeztével nagyon megörültem a kis modellautó részletességének, mivel ha nem is élhetem át egy igazi sport Wartburg kényelmét, közelről szemlélve a "pilótafülkéjét", talán kicsit ájöhet az érzés amit egy ilyen csodás veterán vezetése jelenthet. Renélem tetszeni fognak a képek, bár igazán élőben ad 100%-os élményt a kis modellautó. | |
|