Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
KezdőlapKezdőlap  Legutóbbi képekLegutóbbi képek  KeresésKeresés  RegisztrációRegisztráció  BelépésBelépés  
Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
Automatikus bejelentkezés: 
:: Elfelejtettem a jelszavam!
Weboldalak
Hivatalos magyar oldal
Hivatalos Lengyel oldal
Hivatalos Cseh oldal
Hivatalos Orosz oldal
Hivatalos Román oldal

Az Ukrán Sorozat
Az Orosz sorozat modelljei
Az Orosz sorozatról képek
Az orosz sorozatról infók
Orosz Seccars sorozat
A Román sorozatról képek
Infó a Román sorozatról

Szocimodell
Auitomodellvasar.hu
RealCarModells
Amercom
Fórumok
Index forum
Retronom forum
free forum
WebShop
Automodely-hracky
Játékbarlang
Legutóbbi témák
» ! Regisztráció az Edition Atlas weboldalára
Kamaz billencs Emptyby Cooper911 Szer. Nov. 28, 2012 5:36 am

» Haszongépjármüvek sorozat (Edition Atlas)
Kamaz billencs Emptyby Cooper911 Szer. Nov. 28, 2012 5:33 am

» Polski 125 kombi - "Pusztulat"
Kamaz billencs Emptyby Flakvierling Pént. Márc. 02, 2012 7:35 am

» Yugo Cabrio
Kamaz billencs Emptyby Flakvierling Pént. Márc. 02, 2012 7:31 am

» Barkas B1000 - Magyar Posta
Kamaz billencs Emptyby Flakvierling Pént. Márc. 02, 2012 7:26 am

» Wartburg Sport
Kamaz billencs Emptyby Flakvierling Pént. Márc. 02, 2012 7:23 am

» Kamaz billencs
Kamaz billencs Emptyby Flakvierling Pént. Márc. 02, 2012 7:18 am

» Rendőrségi Lada
Kamaz billencs Emptyby Flakvierling Pént. Márc. 02, 2012 7:13 am

» Avia furgon
Kamaz billencs Emptyby Flakvierling Pént. Márc. 02, 2012 7:07 am

» Polski Fiat 125 - Tanulóvezető
Kamaz billencs Emptyby Flakvierling Pént. Márc. 02, 2012 7:03 am


 

 Kamaz billencs

Go down 
SzerzőÜzenet
Flakvierling




Hozzászólások száma : 21
Csatlakozás ideje : 2011. Sep. 14.

Kamaz billencs Empty
TémanyitásTárgy: Kamaz billencs   Kamaz billencs EmptyPént. Márc. 02, 2012 7:18 am

Sziasztok!

Ha már annyi szó esett kicsit korábban az orosz teherautókról, úgy gondolom egész aktuális a most elkészült átalakításom. Tulajdonképp ezt csak a saját örömömre készítettem, nem megrendelésre, így kreativitásom szabadon burjánzott az építés kb. 3 hónapja alatt. Természetesen nem tartott eddig a munka, de mindig csak keveset tudtam haladni vele a többi mellett. Már kezdett zavaró lenni a nagy helyet foglaló még félkész modell, így most végre összeállt és nem is bánom, hisz így ránézve megérte a részletekért folytatott netes kutatás és a városban dolgozó Kamazok „megfigyelése”.
Először csak bolond ötlet volt hogy miért ne legyen egy nagy méretű modellem, aztán a jó Genezis kollega által lehetőségem nyílt egy Kamaz billencs megvételére. Igaz hogy katonai zöld volt és egy „púp” (öntési hiba) is volt az oldalán, de mivel átalakításra kellett, ez volt a legkevesebb. Sok képet és tervrajzot gyűjtöttem és kialakítottam gondolatban egy elképzelést a teherautó kinézetéről: piros fülke, szürke „plató”. Bocsi a Kollegától aki pont ilyen színűt alkotott, de egyszerűen nekem sem jutott eszembe más „karakteres” Kamaz-szín. A három hónapi építés röviden összefoglalva:
A fülkéből nagy ívben repült az játékautósan ható belső üveg, a kis „nyeles” visszapillantóknak is búcsút mondtam. Hamarosan síkba csiszoltam a hűtőmaszk mellett lévő sarok-védő elemet, mivel pont itt volt egy öntési vonal ami elrontotta az egészet. A béna kilincsek és a kapaszkodót imitáló dudor is lekerült a fülkéről. Ezután jött az építés, mely során a következők készültek a fülkéhez: komplett műszerfal mutatókkal és kapcsolókkal, szélvédő-osztás, egy kis jellegzetes „púp” a szélvédő elé, kilincsek, kapaszkodók (fémből), üvegek, kárpitozás, belső ajtókárpitok könyöklőkkel és ablaktekerőkkel, külső visszapillantók nagy dupla tartóvassal, ablaktörlők (műanyagból), a tetőre helyzetjelző fény, és egy-két kisebb módosítás az élethűség jegyében. A beltérben az ülések közt ki lehetett látni, ami az illúziót nagyban rontotta, így ezeket a réseket is elfedtem. A fülke sárvédőinek vonalas „mintázatát” imitáltam, a fellépő pedig eredetileg sima volt, így a bordáit kialakítottam. A hűtőmaszkot sorjáztam és kapott egy légkürtöt a hűtőrács mögé, amihez még drót is vezet. A maszk mögött még „folytatódik” a fehér műanyagból fröccsöntött elem, ezért ezeket a részeket feketére festettem, s így nem kapnak hangsúlyt, élethűbbé téve a modellt (ez különösen a fülkét rögzítő, elöl lévő „zsanérok” esetén volt fontos). Az alvázon imitáltam a fék, a benzin és az elektromos vezetékeket. Az alváz végére vonószem került, amilyen az eredeti járművön is volt, még a csavarok helye is rajta van. Az üzemanyagtartályt élethűbbre formáltam, és a légfék tartályait is, ellátva őket rögzítő kábelekkel. A sárvédőket tömíteni kellett a sok „beszívódás” miatt, a hátsó lámpákhoz pedig bekötöttem a kábelt, majd megfelelő színre lettek festve (ahogy minden más is részletezésre került festés segítségével is). A kerekek eredetileg feketék voltak, ezt az egyhangúságot „megtörtem” úgy, hogy szürke színt kaptak. Az alvázon kisebb alkatrészek, merevítők és tartályok is kidolgozásra kerültek, mivel felnyitott plató esetén ezek szembetűnőek volnának. A platón a kerék csak oda volt „tűzve” a fülke felőli falra. A kapocs lyukát eltüntettem, és megszerkesztettem a pótkerék tartó-keretét műanyagból. A kerék sem egészben, felnivel együtt van feltéve az eredeti kamazokra, hanem az abroncs van csak egy kerek elemre felhúzva, s ez illeszkedik a keretbe. Ezt elkészítettem, így már legalább ez a rész is élethű. Smile Így viszont a modellnek ezen részének csak egyik oldala lett volna „hangsúlyos”, a platót emelő hidraulika-rész másik oldalára is kellett tervezni valamit. Hamar kiderült, hogy sok Kamazra saját készítésű szerszámosládát szerelnek erre a helyre. Én is készítettem egyet, a láda ajtaját rögzítő zsanérok és a zár-rész is ki lett dolgozva. A motor alapjában véve jó volt, csak sajnos részletszegény. Kb. 8 elem és sok kábel és „cső” segítségével élethűbbre formáltam (pl. a gyújtást is bekötöttem), és kopottasra, olajosra festettem. A motor mögött lévő légszűrőház sok alakítást igényelt. Egyrészt sorjátlanítani kellett, majd egy nagy kerek lyukat (kilökőtüske-nyom) is tömíteni kellett rajta, végül pedig a levegőcsövet kellett újraalkotni. Ez utóbbi eredetileg akkora volt, hogy a valóságban kb. 40cm-es hiány lett volna a cső és a motor közt, a közelébe sem ért, ráadásul vékony is volt. Leszedtem, és egy vastagabbal pótoltam, imitálva rajta a formára szabott fémcső illesztési pontjait is. Bocs hogy ilyen hosszúra nyúlt a leírás, de a modell nagy és sokáig készült. Very Happy Köszönet mindenkinek, aki végigolvasta. Very Happy

Kamaz billencs Scaled.php?server=37&filename=21621999

Kamaz billencs Scaled.php?server=196&filename=17903643

Kamaz billencs Scaled.php?server=685&filename=86734362

Kamaz billencs Scaled.php?server=36&filename=49565871

Kamaz billencs Scaled.php?server=3&filename=63717231

Kamaz billencs Scaled.php?server=821&filename=26648431

Kamaz billencs Scaled.php?server=17&filename=71670188
Vissza az elejére Go down
 
Kamaz billencs
Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
 :: Barkácsolóknak :: Átalakitások :: Flakvierling remekművei-
Ugrás: