Flakvierling
Hozzászólások száma : 21 Csatlakozás ideje : 2011. Sep. 14.
| Tárgy: Rendőrségi Lada Pént. Márc. 02, 2012 7:13 am | |
| Ez a modell, egy rendőr Zsiguli régóta (vagy 2-3 hónapja) "várólistán" volt (pontosabban lassan haladt), egy-két hete lett készen csak még nem volt erőm lefotózni és elkészíteni a leírást. Na most egy füst alatt megteszem, főleg ha már ez is Fiat-származék valamilyen szinten. Nem akarok beleköpni Wasy kollega levesébe, szóval nem fog tömeggyártásra kerülni, sőt még nem is villog (cserébe olyan élethű amilyen csak lehet). Alapból az Ötvös Csöpi-filmben szereplő Zsiguli megformálása lett volna a feladat, de végül kiegészült a modell egy-két apróbb részlettel, amik feldobják kicsit az összképet. Nos vegyük sorra az átalakításokat: A kék csík és a rendőr felirat alap Sokáig filóztam hogy ezt hogyan lehetne legjobban visszadni. Az a megoldás, hogy matricát (levonót) vagy uram bocsá egy egyszerű kinyomtatott lapot ragasztok a kocsi oldalára, felejtős (kiugrik a síkból, csúnya). Lehetett volna makettező matricára is nyomtatni (vizes matrica), de egyrészt nem volt hozzá kapcsolatom (akkor még), másrészt pedig fehér festékkel csak kevés helyen dolgoznak. Így maradt az elkerülhetetlen, amit nem akartam: maszkolni kellett és úgy festeni a kék csíkot. Ehhez maszkolószalagból vágtam ki a betűket egyenként (vagy 5 óra munka) és úgy ragasztottam fel. Az eredmény egész jó - lehetett volna ha a festék nem öreg. Miután legalább fél nap munkája volt a kocsi festésében, már nem akartam kromofágozni, így elkezdtem felpolírozni az érdes felületet és utána lakkal is átfestettem. Csodák csodákjára festés így szép lett, tehát a menthetetlen is menthető olykor. A hűtőrácsot kicsit feldobja a résekbe folyatott fekete festék, az oldalindexet is festve kellett elkészíteni, valamint a hátsó lámpák is festést kívántak (én meg egy pár átlátszó lámpát, de hát ez van, újakat faragni megint legalább fél nap lett volna és az eredmény kétes). Így inkább az alvázat kezdtem el festeni, és egész jó is lett, majd áttértem a beltérre. Itt a műszerfallal igazából semmit nem lehetett kezdeni, de különben is sok 1200-es lada műszerfalát kicserélték utólag, így maradt benne az 1500-asé. A kormány viszont legalább legyen autentikus. Szerencsére épp akkor kezdtem átalakítani a sárga Nagypolszkit, annak újabb "Lada-szerű" kormány kellett és kürtkarikás volt benne. Nosza kicseréltem, így mindkét modell előnyére változott. Ez a modell bír az eddigi legrészéletesebb műszerfallal, amit eddig csináltam. Csodásan sikerültek a műszerek, a kormány jót dob a kinézeten, egy patkó került a műszerfalra (aki látta a Bujtor István filmet, tudja miért), és megcsináltam a rndőrségi rádiót is (ennek a huzala is elkészült!). A hátsó ülésre először egy pisztolyt terveztem (először Kalasnyikovra is gondoltam, de az már durva lett volna ), végül csak egy forgalomirányító tárcsát készítettem el, ez azért jóval reálisabb látvány. A kalaptartón egy alumínium eü-doboz van, kereszttel, még a csat is rajta van (jól "fedezi" a az üveg -sajnos- gyári repedését). Az autó viszont így is nagyon bután nézett ki elölről, ami torz az azért torz. Ezzel igazán sokmindent nem lehetett kezdeni, talán egy hét munkájával át lehetett volna faragni, de inkább hagytam, más megoldás kellett. Ha valami zavaró, amellé ésszerű elhelyezni egy erősebben megnyilvánuló dolgot és az eltereli az ember figyelmét. Esetünkben egy ködlámpa-pár végzi el ezt a feladatot, egyenként 3 elemből állnak, kidolgozottak, szóval elég hangsúlyosak. Így elölről nézve már annyira nem érvényesül a kocsi buta eleje (bár az is igaz hogy a probléma továbbra is létezik). A tetőn lévő cuccok összesen 6 elemből állnak, a szirénát igyekeztem a lehető legélethűbbre megalkotni. talán sikerült is valamennyire. A villogó átlátszó műanyagból lett kifaragva, a talpa pedig szürke műanyagból. a krómkarika a villogón vékony pengével lett kialakítva. Ez így okés, elöl ködlámpa, középen villogó, sziréna. De így az összkép sánta, mert elölre összpontosul a figyelem, a hátulja nem elég érdekes (a narancssárga púpos wartburg tetejét is azért csináltam kissé horpadtra, hogy ne legyen érdektelen az a rész, ne ossza meg a figyelmet). Így hátulra elhelyeztem egy ostorantennát is, bár a magasságát csak saccoltam. Nos ennyi volna így hirtelen, hát volt vele munka rendesen, de a kinézete kárpótol a sok ősz hajszálért. Remélem Nektek is tetszik. | |
|