Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
KezdőlapKezdőlap  Legutóbbi képekLegutóbbi képek  KeresésKeresés  RegisztrációRegisztráció  BelépésBelépés  
Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
Automatikus bejelentkezés: 
:: Elfelejtettem a jelszavam!
Weboldalak
Hivatalos magyar oldal
Hivatalos Lengyel oldal
Hivatalos Cseh oldal
Hivatalos Orosz oldal
Hivatalos Román oldal

Az Ukrán Sorozat
Az Orosz sorozat modelljei
Az Orosz sorozatról képek
Az orosz sorozatról infók
Orosz Seccars sorozat
A Román sorozatról képek
Infó a Román sorozatról

Szocimodell
Auitomodellvasar.hu
RealCarModells
Amercom
Fórumok
Index forum
Retronom forum
free forum
WebShop
Automodely-hracky
Játékbarlang
Legutóbbi témák
» ! Regisztráció az Edition Atlas weboldalára
IFA ADK-70 daruskocsi (rendhagyó - 1:87) Emptyby Cooper911 Szer. Nov. 28, 2012 5:36 am

» Haszongépjármüvek sorozat (Edition Atlas)
IFA ADK-70 daruskocsi (rendhagyó - 1:87) Emptyby Cooper911 Szer. Nov. 28, 2012 5:33 am

» Polski 125 kombi - "Pusztulat"
IFA ADK-70 daruskocsi (rendhagyó - 1:87) Emptyby Flakvierling Pént. Márc. 02, 2012 7:35 am

» Yugo Cabrio
IFA ADK-70 daruskocsi (rendhagyó - 1:87) Emptyby Flakvierling Pént. Márc. 02, 2012 7:31 am

» Barkas B1000 - Magyar Posta
IFA ADK-70 daruskocsi (rendhagyó - 1:87) Emptyby Flakvierling Pént. Márc. 02, 2012 7:26 am

» Wartburg Sport
IFA ADK-70 daruskocsi (rendhagyó - 1:87) Emptyby Flakvierling Pént. Márc. 02, 2012 7:23 am

» Kamaz billencs
IFA ADK-70 daruskocsi (rendhagyó - 1:87) Emptyby Flakvierling Pént. Márc. 02, 2012 7:18 am

» Rendőrségi Lada
IFA ADK-70 daruskocsi (rendhagyó - 1:87) Emptyby Flakvierling Pént. Márc. 02, 2012 7:13 am

» Avia furgon
IFA ADK-70 daruskocsi (rendhagyó - 1:87) Emptyby Flakvierling Pént. Márc. 02, 2012 7:07 am

» Polski Fiat 125 - Tanulóvezető
IFA ADK-70 daruskocsi (rendhagyó - 1:87) Emptyby Flakvierling Pént. Márc. 02, 2012 7:03 am


 

 IFA ADK-70 daruskocsi (rendhagyó - 1:87)

Go down 
SzerzőÜzenet
Flakvierling




Hozzászólások száma : 21
Csatlakozás ideje : 2011. Sep. 14.

IFA ADK-70 daruskocsi (rendhagyó - 1:87) Empty
TémanyitásTárgy: IFA ADK-70 daruskocsi (rendhagyó - 1:87)   IFA ADK-70 daruskocsi (rendhagyó - 1:87) EmptyPént. Márc. 02, 2012 6:25 am

Ifa ADK-70 (Autodrehkran 70)

Régóta szerettem volna valami olyasmit összehozni, amivel a határokat feszegetem a még jól kinéző modell és az elkészíthetőség korlátai között. (persze ezek csak az én jelenlegi határaim - egyenlőre)Testvérem vett régebben több TT méretű (1:120!!!), vasútmodell-terepasztalra való IFA teherautót. Ezek alapból gyakorlatilag kőegyszerűek, olyanok mint a "kindertojásos" játékautók, amikre gyerekkoromból emlékszem. Ezek aztán a vitrinben álldogáltak és egyszer belémcsapott a villám, hogy keezdeni kéne az egyikkel valamit. Meg is lett a terv: megpróbálom olyan szintre hozni, hogy a lehető legrészletesebb legyen, szinte 1:43-as kidolgozottsági színvonalon. Egyszerűnek hangzik, de végül elég sok munka volt vele, főleg hogy mellette más dolgom is van. A kiindulási alap egy ilyen volt, csak rövidplatós változatban:

IFA ADK-70 daruskocsi (rendhagyó - 1:87) Scaled.php?server=51&filename=ifa1

Nagyon alap és csúnyácska is itt-ott. Hogy milyen változat legyen, könnyen eldőlt: IFA ADK-70 autódaru, mivel ott rengeteg az apró, elkészítésre váró részlet. Sajna az egész modell olyan hosszú, mint amilyen széles egy Retróautó, így nem volt egyszerű dolgom. A fülkéről eltávolítottam a béna létravasat, az öntési nyomokat és kivágtam a megfelelő méretű ablakokat és a "panorámaablakot" hátra. Ehhez külön szerszámot kellett készíteni, mert annyira apró helyen kellett dolgozni. A szélvédő osztását is elkészítettem és az első kerekeknél lévő beszállólétrákat (nagyon vékony rézdrótból, hosszú hosszú idő kellett hozzá). A kocsi lökhárítóját is formára csiszoltam és kapott két fellépőt ez is. A béna, túl magas tetőszellőzőt kijavítottam. A fülke hátsó részén lévő tároló dobozokat is elkészítettem a fogantyúikkal együtt. A beltér az ilyen méretarányú modelleknél szinte nincs is kidolgozva. Ezen is változtattam, mostmár van sofőrülés, valamint a darukezelő megfordított ülése is elkészült. Nagy feladat volt elkészíteni a műszerfalat, kormánnyal. A kormány mindössze 1,5 mm széles és mégis sikerült összehoznom, hogy élethű legyen, küllőkkel, és a kormány közepén lévő kürtgombbal. Very Happy Az alvázat át kellett alakítani, több helyen megvágni, külön kardántengelyt készíteni, meghosszabbítani az egészet és különféle apróságokat legyártani hozzá. Többek közt elkészítettem a vonófejet a végére, ami 0,7 mm hosszú és 0,5 mm széles, több elemből áll és nagyító alatt úgy néz ki mint az igazi. Smile Hogy fokozzam a részletességet, két macsakaszemet is kapott a kocsi hátulja és az alvázra elkészítettem a légfék és egyéb berendezések kábeleit is szintén nagyon vékony rézdrótból. A daru felépítmény szintén saját munka, ehhez sokat nem is tennék hozzá, csak annyit, hogy volt amit szemre kellett beméretezni és hogy a daru kábelezése és egyéb hidraulika, stb. csövek elkészítése (némelyik csak 2 mm hosszú) elvett pár hetet a várható élettartamomból. Very Happy Elkészítettem a felülre kivezetett kipufogót is, melynek csövét még sikerült fel is fúrnom, hogy valóban kipufogócső-kinézete legyen. Ez nagyon extrém feladat volt, mivel az egész elem 10 mm magas, a cső szélessége pedig jóval kisebb mint egy mm. Festéssel részleteztem a modellt, kicsit öregítettem is rajta, ami a felniken is igen látványos, illetve az egész valahogy meggyőzőbb lett tőle. Szintén sajátkezűleg készült apróságokkal szereltem fel ezután a kis darut, amik növelték a részletességet. Egy kb. 1,2 mm magas, két részből készült sárga villogóval, 3 visszapillantó tükörrel (ezek tartójukkal együtt nem nagyobbak 2 mm-nél), ablaktörlőkkel (nagyon nehéz elkészíteni ilyen kicsiben), valamint egy munkalámpával, ami éjszakai daruzásnál segíti a kezelőt (ezt is magam készítettem, átlátszó anyagból, így be lehet látni a lámpa házába, mintha valódi üveg lenne). Apropó üveg: a kocsi üvegeit is magam készítettem a homályos és túl vastag, torzító eredeti helyett. Az ajtók ablakai le vannak tekerve, ezzel is részletesebb a modell. Smile A darut végül rögzítettem, és menetkész állapotban készült el, a daru horgának rögzítésével. A modell ekészítéséhez végül rengetegféle anyagot, Remélem tetszik nektek is a végeredmény, valószínűleg ez a világ legrészletesebb TT méretű Ifa daruskocsija (nagy szó de talán így van), de még talán a H0 méretet is lekörözi:

IFA ADK-70 daruskocsi (rendhagyó - 1:87) Scaled.php?server=845&filename=ifa2

IFA ADK-70 daruskocsi (rendhagyó - 1:87) Scaled.php?server=210&filename=ifa3

IFA ADK-70 daruskocsi (rendhagyó - 1:87) Scaled.php?server=831&filename=ifa4

IFA ADK-70 daruskocsi (rendhagyó - 1:87) Scaled.php?server=832&filename=ifa5

IFA ADK-70 daruskocsi (rendhagyó - 1:87) Scaled.php?server=10&filename=ifa6

IFA ADK-70 daruskocsi (rendhagyó - 1:87) Scaled.php?server=831&filename=ifa7

Plusz egy bónusz rendőr Lada:

IFA ADK-70 daruskocsi (rendhagyó - 1:87) Scaled.php?server=535&filename=ladarendr
Vissza az elejére Go down
 
IFA ADK-70 daruskocsi (rendhagyó - 1:87)
Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
 :: Barkácsolóknak :: Átalakitások :: Flakvierling remekművei-
Ugrás: