Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
KezdőlapKezdőlap  Legutóbbi képekLegutóbbi képek  KeresésKeresés  RegisztrációRegisztráció  BelépésBelépés  
Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
Automatikus bejelentkezés: 
:: Elfelejtettem a jelszavam!
Weboldalak
Hivatalos magyar oldal
Hivatalos Lengyel oldal
Hivatalos Cseh oldal
Hivatalos Orosz oldal
Hivatalos Román oldal

Az Ukrán Sorozat
Az Orosz sorozat modelljei
Az Orosz sorozatról képek
Az orosz sorozatról infók
Orosz Seccars sorozat
A Román sorozatról képek
Infó a Román sorozatról

Szocimodell
Auitomodellvasar.hu
RealCarModells
Amercom
Fórumok
Index forum
Retronom forum
free forum
WebShop
Automodely-hracky
Játékbarlang
Legutóbbi témák
» ! Regisztráció az Edition Atlas weboldalára
Polski Fiat 125 "Leharcolva" Emptyby Cooper911 Szer. Nov. 28, 2012 5:36 am

» Haszongépjármüvek sorozat (Edition Atlas)
Polski Fiat 125 "Leharcolva" Emptyby Cooper911 Szer. Nov. 28, 2012 5:33 am

» Polski 125 kombi - "Pusztulat"
Polski Fiat 125 "Leharcolva" Emptyby Flakvierling Pént. Márc. 02, 2012 7:35 am

» Yugo Cabrio
Polski Fiat 125 "Leharcolva" Emptyby Flakvierling Pént. Márc. 02, 2012 7:31 am

» Barkas B1000 - Magyar Posta
Polski Fiat 125 "Leharcolva" Emptyby Flakvierling Pént. Márc. 02, 2012 7:26 am

» Wartburg Sport
Polski Fiat 125 "Leharcolva" Emptyby Flakvierling Pént. Márc. 02, 2012 7:23 am

» Kamaz billencs
Polski Fiat 125 "Leharcolva" Emptyby Flakvierling Pént. Márc. 02, 2012 7:18 am

» Rendőrségi Lada
Polski Fiat 125 "Leharcolva" Emptyby Flakvierling Pént. Márc. 02, 2012 7:13 am

» Avia furgon
Polski Fiat 125 "Leharcolva" Emptyby Flakvierling Pént. Márc. 02, 2012 7:07 am

» Polski Fiat 125 - Tanulóvezető
Polski Fiat 125 "Leharcolva" Emptyby Flakvierling Pént. Márc. 02, 2012 7:03 am


 

 Polski Fiat 125 "Leharcolva"

Go down 
SzerzőÜzenet
Cooper911
Admin
Cooper911


Hozzászólások száma : 60
Csatlakozás ideje : 2011. May. 27.
Age : 48
Tartózkodási hely : Zeg

Polski Fiat 125 "Leharcolva" Empty
TémanyitásTárgy: Polski Fiat 125 "Leharcolva"   Polski Fiat 125 "Leharcolva" EmptyPént. Május 27, 2011 1:32 pm

"Végre vége a vizsgaidőszaknak és sokmindenre lett időm hirtelen, így kezdem törleszteni a "régi adósságaimat" azok felé akik kértek tőlem átalakított autókat. Sok autó van folyamatban, többnyire "anyagbeszerzési" korlátok miatt van hogy van akinek sokat kell várnia a modelljére. A legújabb csodagép tegnap lett készen, hát igazi örömünnep volt számomra, ugyanis az építése 90% élvezet volt. A maradék 10% torokszorító igyekezet volt, de végül olyan lett a munka, ami kárpotol mindezért. Nos itt egy leírás a modellről, majd képek következnek, fogadjátok szeretettel:
A "lakótelepi" Nagypolszki. Az alap természetesen a Retróautós nagypolszki volt, mely azonban 1970-es évek eleji. A feladat az volt hogy változzon újabb, fekete hűtőmaszkos Polszkivá, tetszetős sárga színben, kevésbé tetszetős külsővel. Referencia-fotók alapján készült a modell, tehát itt is minden rozsdafolt a valóságosnak megfelelő helyen van. Nem volt nehéz fényképet keríteni a rozsdás Polszkihoz, ugyanis ez a típus azon szoci autók egyike volt, melyek attól is rohadni kezdtek ha valaki éjszaka egy pohár vizet a garázsban hagyott mellettük.

Polski Fiat 125 "Leharcolva" BIG_0007796695

A hűtőmaszk fekete lett de itt egyből szembesültem egy nagy problémával: minden képen más-más "felszereltségű" Polszkit találtam, az egyiknek krómos volt az első indexbúra kerete, a másiknak fekete, van aminek volt kerek indexe oldalt, van aminek kocka volt már, de olyan is volt aminek egyáltalán nem volt indexe oldalt. Az évjárat sem szabott határt ennek a változatosságnak, még a hátsó szellőző a C-oszlopon is hol magas fajta, hol ez a régi volt. Az embléma is hol a régi polszkié volt, hol már a "célkereszt" kinézetű FSO-embléma (ez legalább évjárathelyes volt mindegyiken). Végül egy Autó-motorban anno tesztelt példányt alapul véve készítettem el a kocsit, így 100% évjárathelyes lett, utólagos kókányolás kizárva.
Szóval a hűtőmaszk fekete lett, az embléma maradt. Természetesen itt is, mint majd' minden Retróautónál sorjátlanítani kellett mindent első körben. A lökhárítókról lekerült a gumibaba, cserébe szép gumicsík díszíti őket, no meg az a rozsdás lepattogzás ami minden "ridegtartásban" használt krómos autót jellemez. A kocsi oldalára gumicsík készült és a küszöb részre egy alumínium-csík. A gumicsík sok bontós autón felhullámosodott, repedezett volt, így ezt megpróbáltam utánozni (a jó ízlés határain belül), bár az igazat megvallva így szabad szemmel nem sok érvényesül belőle. A lécek alól vidám partakokként tör elő a rozsda akárcsak az igazi Polszkikon. Akárcsak az igazinál, itt is a küszöb a leginkább rozsdás, igazi tort ül a "rozsda" a valaha szebb napokat látott lengyel lemezen. Azért "egy kis mosás" és műszakin még épp átcsusszan. Very Happy A legtöbb munka az autó hátuljával volt. Kínai barátaink műanyagból készítették a modell hátulját (ez újfajta Polszkit is előjelez, jóllehet talán már nem a Retróautós sorozatban), amit én le is vettem és nemes egyszerűséggel lecseréltem a saját kezeim által készítettre. Ezzel ugyanis kevesebb a munka, a réginél tömíteni, faragni, fúrni kellett volna, így egyszerűbbnek láttam magam elkészíteni a hátsó traktust. A hátsó lökhárító aljáról is leszedtem a soha oda nem szerelt tolatólámpát, az ugyanis a kasztniban volt beépítve. Így a hátsó részre ezt is elkészítettem.

Polski Fiat 125 "Leharcolva" BIG_0007796686

A C-oszlop szellőzőt szintén domborúra készítettem el, a festett ugyanis elég gagyi (így még egy kis vetemedést is megjátszhattam rajta ami szintén alig látszik). Itt követtem el a nagy hibát, a Kollega ugyanis nagy szellőzőt szeretett volna én pedig nem figyeltem és mégis ezt a kicsit raktam fel. Ezúton is bocsánatot kérek tőle a malőrért (az újságban tesztelt, mintának tekintett példányon ilyen kicsi volt). A kilincsek is átalakultak az újabb fajtájúvá, na azzal izzadtam egy sort mire jó lett, de mostmár a kulcslyuk is látszik rajtuk. Very Happy Az ablaktörlők lapátjai "utángyártottak", azaz feketék, az ablaktörlő karja maradt krómos. A kocsin megcsináltam az ablakgumikat, kédereket, krómléceket, amit kell, de azt hiszem ezt nem is kellene írnom mert alap. A külső tükröt én készítettem, döbbenet hogy viszonylag hamar készen lett. Jobban illik a késői Polszkira a műanyag házas tükör, a krómos meg majd megy egy Fiat 125-re, amin egyáltalán nincs tükör "gyárilag". A hátsó lámpák is a Fiat 125-ről származnak, bár csak látszólag volt könnyű dolgom, fél-háromnegyed órát elszöszmötöltem a két lámpával, ugyanis hajlítottak voltak és a csatlakozásuk sem volt megfelelő. A hátsó részre még egy korbeli "extra", az egérfarokként lelógó gumi "villámhárító" is felkerült, természetesen piros-fehér-zöld csíkozással (gondolom ez nagyon menő volt akkoriban). A hátsó kerék mögé felkerült két sárcsapó gumi, természetesen nevükhöz híven "sárosak" is. Smile Az alváz amúgy ki van festve, a váltón friss olajfolyások is vannak (sikerült elérnem valamennyire a tükröződő olaj-hatást), hát ez egy erősen használt autó. A kerekek is sárosak, na meg kicsit a rozsda is megtelepedett rajtuk itt-ott. A modell aljáról az illúzióromboló "Made in China" feliratok és egyebek lekerültek, így kicsit jobban hasonlít egy igazira.

Polski Fiat 125 "Leharcolva" BIG_0007796682

Na miután ronggyá vertem a billentyűzetet a külső részleteket leírva, kicsit még kínozlak benneteket a belső részletekkel: a beltér természetesen ki van festve (meg a könyöklők, tekerők, csavarók, satöbbi), meg tetőkárpit is van napellenzővel, meg festett műszerfal, meg belső tükör. Ami különleges kicsit, az a H-betű a hátsó üvegen, és az alumínium mentőláda a kalaptartón (fehér körben piros kereszttel). A kormányt is újabbra cseréltem, a kürtkarikás már nem ebbe a típusba való. Apró "extra" még az indítókulcs helyének kidolgozása.
Hát ha volt aki mindezt végigolvasta, akkor gratulálok neki. Very Happy Remélem tetszik a modell Nektek is, és főleg az új gazdijának. Íme a képek (bocs a silány minőségért, most csak kis "kompakt" fényképezőgép volt itthon)"
Vissza az elejére Go down
 
Polski Fiat 125 "Leharcolva"
Vissza az elejére 
1 / 1 oldal
 Similar topics
-
» Polski Fiat 125 - Tanulóvezető
» Polski Fiat 126 "tűzoltó" - Wasy75
» Polski 125 kombi - "Pusztulat"

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
 :: Barkácsolóknak :: Átalakitások :: Flakvierling remekművei-
Ugrás: