"Amint megjelent, már el is kezdtem átalakítani a modellt. Először csak hibajavításra gondoltam, aztán arra hogy legyen ez is lepusztult, végül hogy had legyen kinyitva a műbőr napfénytető.
Legvégül a nyitott motorteret is megálmodtam hozzá. Mivel a nagy munkámmal párhuzamosan készült, így csak lasan haladtam vele, ezért lett csak most készen.
Most csak felsororolás-szinten az "extrák", mert nem akarok senkit untatni, meg aztán a múltkor is elég terjengősre sikerült a dolog.
-a kasztni narancssárga lett egy netes kép nyomán, nekem nagyon megtetszett ez a szín, igazi korabeli retró stílusú lesz tőle a kocsi
-a tető kinyitva áll, a hátsó oldalablakok sárga felső részt kaptak.
-mindenhol imitáltam a gumikéderezést, ahol kellett
-a motorháztető külön készült, akárcsak a motortér
-a motorteret díszítik: motor kipufogócsővel, hűtő, karburátor, szellőző-berendezés, akksi, motortérvilágítás, váltó, trafók, biztosítéktáblák, motortérnyitó-berendezés és sok kábel és cső. ezeket igazi élvezet volt megcsinálni, mivel nekem is Wartburgom van, no meg a polcon ott figyeletek az eredeti alkatrészek.
-a motorháztetőn wartburg embléma van és a motortérnyitó csonkja
-itt választanom kellett: vagy legyen nyitható a motorháztető, de akkor nem élethű, vaskos zsanérokon, vagy legyen full élethű, de fix. Utóbbit választottam, a zsanérokon még rajta vannak a rugók is!
-a kocsi orrára ködlámpák kerültek, így egyedibb a modell és nem is olyan egyhangú a kocsi eleje.
Mindegyik lámpa 4 elemből áll, még a lámpák üvegének a mintázatát is igyekezetem visszaadni.
-a modell első szélvédője elég gáz volt, a felső pereménél nagyon megtöri a képet. Az egyébként is tervezett zöld napellenző nagyon jól leplezi ezt a hiányosságot, és ad egy olyan régies kinézetet a modellnek.
-a visszapillantó rögzítése nagyon nem volt élethű, közelről elég borzalmas látvány a felfogatása. Így ezt eltüntettem, cserébe előre került a bal első sárvédőre a visszapillantó. Szerintem így még egzotikusabb is.
-a beltér festve van teljesen, a műszerfalon az órák számlapja is meg lett csinálva, stb.
-a beltér legnagyobb hiányossságát, a kombi 311-es kétajtós belsejét átalakítottam. mostmár 4 ajtós, könyöklőkkel, ajtónyitókkal, tekerőkkel, zsebekkel. elég nehéz volt az ajtó vonalát áthelyezni előbbre, a műanyag rideg volt nagyon.
-az erdeti ablakot szétvágtam, az elsőt és a hátsókat tartottam meg, a 4 oldalablakot én készítettem, mindegyik másként van fel és letekerve ez is "nagyautóssá" teszi a modellt.
-a csomagtérbe muszáj volt tenni valamit, ha már nyitott a napfénytető, ne csak a semmit lássuk. Egy saját készítésű szétnyitható szerelőláda (csavarkulccsal) és egy elsősegély-doboz került ide.
-a fémből kasztnira öntött kilincsek nagyon mulatságosak közelről, így leszedtem őket és igazi kis kilincsekkel helyettesítettem őket (4 oldalt, egy hátul).
-díszléceket és rozsdát kapott a kasztni, a hátsó ablak pedig egy H-betűt
-a hátsó rendszám helyét eltüntettem, még nincs új rendszám, de gondolkodom hogy ne ugyanott legyen a hátsó.
-az alváz is festve és aprólékosa kidolgozva került a modellre, sárcsapó gumikkal a hátsó kerék mögött
-a lökhárítók mattítva vannak (egy kopottas autóhoz szerintem nem illik a csillogó króm), a jobb hátsó kapott egy macskaszemet is, mely fémlemez-csíkon lóg.
-a hátsó lámpákat kifestettem, az első fényszórók üvegét pedig elláttam az "eredeti" mintázattal
Hát összefoglalva ennyi, a többit látjátok a képeken. Nem láttam még 1:24-es Wartburgot (vagy 1:18-ast ha van olyan), de a cél az lett volna hogy ebből létrehozzak egy olyat ami megközelíti a nagyobb méretarányú modellek kidolgozottságát. Talán sikerült elérni a célt, mindenesetre jó kis "ujjgyakorlat volt"
Hát ez is elég hosszú lett. Bocs."